Solig söndag.

En solig söndag lös in i mitt fönster imorse igen, så underbart att känna vårkänslor på alla sätt :)
Lisa Ekdahl spelas på datorn och jag ligger i sängen och myser med den underbaraste.

Jag har även idag blivit en erfarenhet rikare, llivet bjuder på fantastiskt mycket erfarenheter.
Du börjar inse att man är ganska lyckligt lottad när man håller sams med sin sambo och det är skönt att leva och bo ihop. Kvällen igår bjöd på kaos som det känns som om att det alltid gör när en bekant är med. Det bir för mycket alkohol och gränserna försvinner, hon blir hårdhänt och det känns nästan som om att hon kryper under skinnet på en, iallafall försöker.

Min nya insikt idag är att jag måste trappa av med att umgås med henne och att lägga all den energi jag äger och har på mig själv och min familj. Det känns ganska jobbigt att ens kliva upp ur sängen när man varit med henne en dag, hört vad hon tycker om sina barn och sig själv framförallt.
Skolan kör igång som vanligt nästa vecka och jag är taggad, ska lämna in en uppgift i kursen Människan socialt och kulturellt, sen är jag lugn som en filbunke resten av kvällen :)

Ankan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0